study img
"Flutter היא ערכת פיתוח ממשק משתמש בקוד פתוח שנוצרה על ידי גוגל, המשמשת לפיתוח אפליקציות, אתרי אינטרנט ותוכנות עבור פלטפורמות רבות כדוגמת אנדרואיד iOS, Linux, macOS , Windows ו-Web."

תמיר לחיאני, סמנכ״ל חטיבת התוכנה

Person img

אז איך התקדמנו בזמן מהעידן האפל שתואר לעיל להווה?

בזמנים הנוכחיים אין אפילו שאלה - כאשר אנו מפתחים אפליקציה אנו עושים זאת תוך תמיכה בכמה שיותר מערכות הפעלה והתקנים.

'שינוי התפיסה' הזה בא מנקודת מבט עסקית טהורה - אם אתה לא שם אתה לא קיים.

כל חברה שמכבדת את עצמה תוודא שהמוצר שלה יהיה זמין בכל פלטפורמה אפשרית ורלוונטית.

אז איפה ההבדל בין עכשיו ואז?

בעבר, הפיתוח עבור שתי מערכות ההפעלה הגדולות לקח מאמץ כפול הן במשאבים והן בזמן (ולפעמים אפילו יותר!) - היה צורך בצוותים נפרדים כדי לפתח את אנדרואיד ו-iOS כל אחד בשפת הקידוד שלו. בנוסף, ה-UX לא היה בדיוק זהה בין השניים, מה שגרם לכל הצוותים האחרים (מעצבים, מוצר, שיווק, מנהלי חנויות ושאר רשת המו"פ) להשקיע זמן כפול על מנת לספק את אותה אפליקציה עבור שתי מערכות ההפעלה.

אחרי שדיברנו על העבר וההווה, מה לגבי העתיד?

התשובה היא פיתוח יישומים ניידים היברידיים וטכנולוגיית Flutter מובילה את המשימה... אם נקדיש רגע קצר לעצור ולחשוב על כל האפליקציות לנייד בעולם, באמת כולן - מה ההבדל בין אותה אפליקציה באנדרואיד או ב-iOS? האם יישומי החדשות האהובים עלינו מציגים תוכן שונה בין הפלטפורמות? האם אנחנו משתמשים ב-Whatsapp בצורה שונה אם אנחנו ב-Android או iOS? האם המוזיקה שונה ב-Spotify לאנדרואיד לעומת Spotify ב-iOS? האם gmail שונה בין השניים? - ובכן, ברור שהתשובה היא לא.

אז למה אנחנו צריכים לפתח את האפליקציה אותה בשפות שונות, בארכיטקטורות שונות, בבסיס קוד נפרד, על ידי מפתחים שונים ולקחת כפול זמן ומשאבים לעשות זאת?

Flutter היא טכנולוגיה מאוד יעילה ומתוחכמת חוצת פלטפורמות המשמשת ליצירת אפליקציה באותה שפה, בסיס קוד, ארכיטקטורה, עיצוב, UX ועל ידי אותם מפתחים עבור כל הפלטפורמות הניידות תוך יכולת להתאים את המבנה שלה לתמיכה ביישומי אינטרנט ושולחן עבודה. .

Flutter כתוב בשפת תכנות Dart ויש לו מנוע גרפי מובנה בשם Skia. המנוע של Flutter יכול לפעול על פני מספר פלטפורמות, שכבה אחת מעל מערכת ההפעלה שבה הוא נמצא. כתוצאה מכך אנו מקבלים בסיס קוד יחיד מנוהל היטב וניתן לתחזוקה, ביצועים אופטימליים ויכולות מקוריות.

כמה מסובך זה לפתח בפלוטר? ומה לגבי ביצועים?

הפיתוח ב-Flutter מבוסס על ווידג'טים, מה שמקל על שימוש חוזר ברכיבים וקוד במהלך הפיתוח. יש גם מגוון עצום של רכיבי ממשק משתמש מובנים שקל להשתמש, לשלב ואפילו לעקוף תוך שמירה על מבנה והתנהגות מופשטים. רכיבים אלו גם קומפלס לקוד מקורי בהתבסס על מערכת ההפעלה עליה האפליקציה תרוץ (כלומר כפתורים, כרטיסיות, רשימות, תפריטים, כרטיסים ועוד רבים).

הרכיבים יכולים גם להתנהג בצורה שונה בין פלטפורמות כדי לספק את חווית המשתמש הטובה ביותר שמצופה ממשתמש הקצה. שילוב רכיבים מותאמים אישית ממקור ל-Flutter הוא קל מאוד באמצעות תפיסת הגישור של Flutter.

מבחינת ביצועים - זה זהה לביצועים מקומיים. המנוע של Flutter פועל ושולט בכל התהליכים הרלוונטיים וגם מתחייב לפעול ב-60FPS (ובחלק מהמכשירים הנתמכים הוא יכול אפילו לפעול עד 120FPS). בשורה התחתונה - ברוב האפליקציות בחוץ המשתמש לעולם לא ירגיש בהבדל בין אפליקציה מקומית או אפליקציה של Flutter. זה רק יועיל למוצר, יפחית את עלויות התכנון, הפיתוח והתחזוקה ויקל על חייך.

רוצה להצטרף לאבולוציה של Flutter? אנחנו יכולים לעזור!

Find Out More

img
הצטרף לצוות שלנו
הצטרף לצוות שלנו
אנחנו תמיד מחפשים אנשים מוכשרים ויצירתיים, הצטרפו לצוות שלנו
Arrow
img
צור קשר
צור קשר
בוא נתחיל את המסע לטכנולוגיות קצה
Arrow