Header background
HomeCompie Blog
חידושים בפלאטר 2
פלאטר

חידושים בפלאטר 2

SocialSocialSocial

מאז שגוגל השיקה בשלהי 2018 את הגרסה הראשונה של פלאטר (Flutter), זוכה הפלטפורמה המהפכנית לחיבה רבה מאת כמות הולכת וגוברת של קהילות מפתחים ברחבי העולם. את הרקע והסיבות לכך פירטנו במאמר הקודם שלנו FLUTTER - מי מה מו?

ההכרזה על Flutter 2 שקיימה גוגל ב-3 במרץ 2021 סימנה קפיצת מדרגה שהביאה עמה חידושים משמעותיים עבור קהילת המפתחים העולמית, שלא פוסחת על זו הישראלית. ובמיוחד עבורכם, המומחים של Compie ריכזו את כל מה שכדאי לדעת על Flutter 2 - אז מה הם החידושים בגרסה 2.0?

פיתוח אתרים

מהיום, Flutter תומכת בפיתוח אתרי אינטרנט בצורה רשמית. עד כה, תכונה זו הייתה ניסיונית בלבד אך כיום Flutter 2.0 היא בגדר גרסה יציבה לחלוטין. Flutter ממשיכה את קו הפיתוח שלה של שימוש חוזר ברכיבי הקוד והקומפוננטות ובעצם יוצרת מציאות שבה אתר אינטרנט הוא פשוט עוד ״מכשיר״ או ״חלון״ להצגת האפליקציות שאנו מפתחים ואלו שכבר פותחו.

Flutter 2.0 שמה לה למטרה לאפשר פיתוח ממשק עשיר ואינטראקטיבי עם דגש רב על ביצועים ומתמקדת בשלושה סוגי אפליקציות באופן ספציפי: - יישומי רשת מתקדמים (Progressive Web Applications) – המשלבים בין יתרונות הקישוריות דרך רשת האינטרנט לבין היכולות העומדות לרשותם של יישומים הפועלים על גבי שולחן העבודה של המחשב או על גבי המכשיר המארח. - יישום דף יחיד (Single Page Applications) – אפליקציית רשת שמספקת לגולשים ממשק ממוקד מטרה. ה-SPAs נטענים בפעם אחת בלבד, כך שחווית המשתמש היא גם מהירה יותר והם מציעים במקביל גם טעינה דינאמית של אלמנטים נוספים, בהתאם לצורך שלך או לפעולות שמבצע הגולש. - יישומים מותאמים – במטרה לאפשר לאפליקציות קיימות שנבנו דרך Flutter בעבר להפוך בקלות יחסית לאפליקציית רשת ייעודית, או לאתר של ממש.

בנוסף, בחודשים שקדמו להשקת Flutter 2, במהלך ההכנות להשקת התמיכה של Flutter בדפדפני אינטרנט, גוגל השקיעה לא מעט בארכיטקטורה של הפלטפורמה – והתקדמה רבות בכל הנוגע לאופטימיזציה של הביצועים, תוך הוספת מנוע עיבוד חדש שמונע באמצעות CanvasKit ונבנה באמצעות WebAssembly

התאמת האפליקציה לשולחן העבודה

החל משחרור גרסה 2.0, יכולים המפתחים להשתמש באותו בסיס קוד כדי ליצור אפליקציות מותאמות למערכות ההפעלה העיקריות בשוק: Windows, macOS ו-Linux.

תכונה זו אמנם הגודרה כיציבה תחת גרסה 2.0 של Flutter, אך עדיין קיים דגל קטן של ״early access״ שמשמעותו שמדובר בשלבי הבטא הסופיים ובהמשך השנה תכונה זו תהפוך לתכונה נתמכת רשמית בגרסת ייצור מלא. בנוסף, גוגל בהחלט שידרגה את הוורסטיליות של Flutter ואת ההתאמה שלה לסביבות שונות. הקוד של Flutter 2 יכול אפילו לרוץ על גבי מחשבים המוטמעים במכוניות, בטלוויזיות ובמכשירים ביתיים חכמים אחרים ובכך מספק פתרון מקיף וגמיש במיוחד עבור מפתחים הפועלים על מגוון פלטפורמות ושפות שונות.

דוגמה נהדרת לכך היא חברת טויוטה שבחרה כיעד לעצמה להביא את חווית הדיגיטל הטובה ביותר לרכבים שהיא מייצרת ולשם כך בחרה ב-Flutter לפיתוח כל מערכות ה״אינפוטיינמנט״ שלה מעתה ואילך. דוגמה נוספת היא חברת iRobot הידועה בקרב אנשי חינוך כחברה מובילה המתמחה ברובוטים חינוכיים. בעזרת פלאטר, iRobot הצליחה להעביר את סביבת התכנות החינוכית הקיימת שלה לרשת ותוך כך להרחיב את זמינותה. כעת, ניתן להשתמש בטכנולוגיה של iRobot במגוון פלטפורמות ומכשירים שבהם הדפדפן הוא הדרך הטובה ביותר להשתמש באינטרנט. iRobot אף כתבו פוסט בבלוג שלהם ובו הם מפרטים על התקדמותם עד כה ועל הסיבות לכך שבחרו ב-Flutter.

ביצועים גבוהים ברמה של גוגל

רמת ביצועים גבוהה בכל הפלטפורמות הללו וכוללת אמצעי הגנה מפני אילוצים הנובעים מערכי null לא מתוכננים (Sound Null Safety), הן בזמן הריצה והן לאורך הפיתוח. תוספת זו היא תוספת מאוד משמעותית לשפת Dart (שפת הפיתוח של Flutter, מידע נוסף ניתן למצוא במאמר הראשון שלנו - FLUTTER - מי מה מו?״") תוספת זו מאפשרת למפתחים להמנע משגיאות null שברובן מובילות לקריסת האפליקציה, שגיאות היכולות לקרות בכל שפת פיתוח ובכל מערכת, ובכך לשחרר אפליקציות עמידות יותר למשתמשים.

תאימות לכל הפלטפורמות

כעת, כאשר Flutter תומכת בשלוש פלטפורמות ליישומי ייצור (Android, iOS וWeb) ושלוש נוספות בגרסת בטא (Windows, macOS ו- Linux), נשאלת שאלה טבעית: איך כותבים אפליקציה שמתאימה את עצמה היטב לשלל צורות וגדלים של מסכים ומספר של מצבי קלט שונים (מגע, מקלדת ועכבר) כדי לענות על שאלה זו, גוגל יצרה אפליקציית דמו להדגמת היכולות: Foloi

ולסיכום! גוגל לא חוסכת מאמצים – וקוצרת את הפירות

גוגל עשתה מעל ומעבר כדי להגביר את התאימות ואת הנגישות של Flutter 2 ככל שיכלה. כך, אפשר לראות כיצד בעדכונים האחרונים קיבלנו אפשרויות למילוי אוטומטי של טקסט, שליטה בסרגל כתובות האתרים ובניתוב ועוד. כמו כן, גוגל מוכיחה שדפדפני המחשבים הם עדיין חשובים כמו דפדפני הסלולר והוסיפה פסי גלילה אינטראקטיביים וקיצורי מקלדת לטובת משתמשי המחשב האישי או המשרדי. יתרה מזאת, גוגל גם יצרה צפיפות תוכן ייעודית לפעולה במחשב אישי (מצב שולחן עבודה) ואף הוסיפה תמיכה בקוראי מסך לנגישות ב-Windows, macOS וגם ב-Chrome OS.

כשמדובר על אפליקציות שפותחו בFlutter 2, דמו מעניין שנבנה על ידי חבר קהילת Flutter, העונה לשם פליקס בלאשקה, ומכונה "FLUTTER PLASMA", ממחיש עד כמה קל לתכנן וליצור חוויות גרפיות מתוחכמות ברשת בעזרת Dart ו-Flutter 2 – ולא פחות חשוב מכך – כאלו שמסוגלות לרוץ באופן טבעי גם במכשירים שולחניים וגם במכשירים ניידים.

רוצה ללמוד עוד על פתרונות לארגונים ולעסקים שנוכל להעמיד לרשותך, המבוססים על Flutter? המומחים שלנו מחזיקים בידע, בניסיון וביכולות הנחוצים כדי לספק מענה לצורך הספציפי שלך – לא משנה מה האתגר העומד בפניך – וישמחו לשמוע על החזון ועל השאיפות שלך, כדי להגשים אותם בצורה הטובה ביותר.

img
הצטרף לצוות שלנו
הצטרף לצוות שלנו
אנחנו תמיד מחפשים אנשים מוכשרים ויצירתיים, הצטרפו לצוות שלנו
Arrow
img
צור קשר
צור קשר
בוא נתחיל את המסע לטכנולוגיות קצה
Arrow